Nuffnang Ads

Thursday 10 May 2012

Ancaman Bahaya DIOKSIN

Tahukah kita bahawa DIOKSIN wujud pada Tuala Wanita yang berada di dalam pasaran. Tuala Wanita di dalam pasaran ketika ini diproses menggunakan Recycle Paper. Ejen Dioksin ini wujud apabila berlakunya proses pembersihan bahan kertas Kitar Semula yang menggunakan Bahan Kimia yang beratus kali ganda bahaya daripada ancaman Bahan Kimia yang lain. Ejen Pembunuh Dioksin ini boleh adalah salah satu satu penyebab kepada gejala spt :

- Kanser Rahim, Kanser Payudara, Kanser Serviks, Fibroid
- Masalah Peranakan, Keguguran
- Masalah Senggugut, Keputihan, Kitaran Haid tidak Teratur


KATAKAN TIDAK PADA DIOKSIN & KANSER

1. Dioksin ialah bahan kimia bertoksid tinggi. Ia 130 kali ganda bertoksid dari Cyanide dan 900 kali ganda merbahaya dari Arsenic.

2. JAUHILAH kebanyakan tuala wanita biasa di pasaran yang dibuat daripada kertas buangan (recycle paper) yang terdedah kepada bakteria dan kuman yang mengadungi Dioksin.

3. KETAHUILAH! Semakin ramai wanita di Malaysia mengalami pelbagai masalah sakit puan seperti keputihan, kegatalan, jangkitan kuman, senggugut, kitaran haid tidak teratur, endometriosis, fibroid, kesukaran mengandung akibat masalah peranakan dan sebagainya.

4. TAHUKAH ANDA? Penggunaan produk yang mengandungi dioksin secara berterusan boleh mengakibatkan ramai wanita mudah terdedah kepada penyakit Kanser.

5. PASTIKAN! Pastikan anda, keluarga dan sahabat anda dijauhi dari Dioksin kerana ianya boleh "MEMBUNUH".

6. INGATLAH! Mencegah lebih baik dari mengubati!


Cuba Faham & Teliti kenyataan di bawah :

"Jika kita kembali kepada zaman dahulu, ibu-ibu kita, semasa masih muda, nenek dan moyang wanita kita tidak kenal akan tuala wanita yang semakin rancak di pasaran kerana mereka hanyalah memakai tuala "good morning", tuala mandi yang dikoyak kecil dan kain batik sebagai alas. Aku yang mengetahui fakta agung ini pada mulanya juga tergelak kerana agak mustahil untuk berbuat begitu. Tetapi setelah aku menekuni akan hikmah di sebalik sesuatu itu, lihatlah ibu-ibu kita, nenek dan keturunan di atas sana, mereka terhindar daripada penyakit berbahaya kerana tidak memakai bahan kimia ketika datang bulan dan mereka melahirkan ramai zuriat buat penyambung ummat di atas muka ini!

Mungkin sukar untuk diterima dengan kenyataan ini, selain penyakit berbahaya, ramai wanita sekarang susah mendapat zuariat juga kerana tuala wanita. Begitu hebatkah tuala wanita moden ini sehingga berjaya memandulkan seorang wanita? Ya, lihatlah betapa ramainya wanita yang mengadu di blog dan website yang berkaitan sakit puan, penjualan herba dan banyak lagi kerana gagal memberi zuriat kepada sebuah keluarga yang dibina. Sedih? Memang sedih!!"

Kenyataan di atas mungkin boleh diterima oleh sesetengah pihak & mungkin juga ada yang tidak menerima. Namun hakikatnya hanya ALLAH yang tahu. Namun, ALLAH anugerahkan akal untuk berfikir & memahami segala apa yang diturunkan olehnya.




 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...