Nuffnang Ads

Friday 7 September 2012

Tutorial Cara Mencuci Pad Herba serta Pelbagai Kegunaan Lain....

Assalamualaikum...

Segala Puji-Puji hanya layak untuk Allah SWT....

Kali ni HerbaMalays ingin berkongsi tentang cara mencuci Pad Herba FC Bio Sanitary ni....Entry ni saya tuliskan bila saya survey beberapa Forum di dalam Internet...Kebanyakannya Forum tentang wanita...

Mungkin ada yang dah tahu, mungkin ramai juga yang belum tahu....Bila masuk Forum tersebut, saya lihat ramai yang pernah pakai Pad Herba ni, tetapi STOP pakai atas alasan susah nak cuci Pad Herba ini setelah diguna pakai....

Bila terbaca tentang kesulitan mereka untuk mencuci Pad Herba ini, saya teringat 2-3 Tahun yang lepas, masalah yang sama berlaku kepada Sepupu saya....Saya duk cerita pada dia dan meminta dia supaya jangan pakai lagi Pad dalam pasaran yang diperbuat daripada Recycle Paper tetapi cuba lah tukar kepada Alternatif Tuala Wanita 100% kapas ni...

Jawapan yang sama saya terima daripada Sepupu saya ni, dia kata : "Pad Herba ni memang bagus dan selesa pakai tapinya saya dah stop sebabnya susah nak cuci la...."

Waktu tu saya senyum je dan jawap sebenarnya tak perlu cuci (gonyoh-gonyoh) Pad Herba ni setelah digunapakai...Teramat senang untuk mencucinya...

Dalam Pad Herba ni sebenarnya terdapat Gel Herba....Gel Herba ni selain membantu untuk memberi rawatan, ianya bertindak membantu darah haid wanita yang keluar untuk terus terserap ke dalam Gel Herba ni....Jadi, bagusnya Tuala Wanita Herba 100% Kapas ni adalah ianya sentiasa KERING ( Kebanyakan Tuala Wanita dalam pasaran apabila darah haid keluar ianya tidak terserap jadi akan ada lendiran di atas permukaan  Tuala Wanita tersebut).

Bila keseluruhan Darah Haid telah terserap ke dalam Gel tersebut.... Untuk mencucinya adalah hanya dengan Mengoyakkan sedikit permukaan Tuala Wanita Herba ini dan seterusnya TARIK KELUAR Gel Herba tersebut yang telah dipenuhi dengan Darah Haid itu....Lepas tu FLUSH je dalam mangkuk tandas Gel Herba yang telah dipenuhi dengan Darah Haid tersebut....

Selebihnya yang Salutan Luar Tuala Wanita tersebut, bolehlah dibuang sahaja ke dalam Tong Sampah...SENANG KAN.....??? : )

Nampak je nipis Tuala Wanita Herba ini, tetapi apabila terkena air ia akan mengembang dek kerana Herba yang dirumus bersama di dalamnya....

Selain daripada digunakan oleh wanita sewaktu kedatangan Haid...Tuala Wanita ini amatlah sesuai untuk digunakan apabila terdapat kelukaan di seluruh badan kita...

Anak saudara saya pernah terjatuh basikal dan memang mengalami luka yang agak teruk di bahagian tangannya...Kak Ipar saya call Wife saya (Jururawat) untuk minta pendapat kerana darah yang keluar agak banyak.

Wife saya minta Kak Ipar cuba gunting sedikit Pad Herba ikut keperluan atau kebesaran saiz luka tersebut, seterusnya basahkan permukaan Tuala Wanita Herba yang telah digunting dengan sedikit air, kemudian tampal sahaja dengan ikatan kain atau plaster...InsyaAllah akan kering....

Alhamdulillah, selang beberapa jam Kak Ipar call dan kata Darah dah berhenti dan hampir kering....SENANG KAN....??? : )

SEGALANYA IZIN ALLAH TAALA, tapi dek kerana kita ni dianjurkan supaya berusaha...Maka, kita usaha sahaja la kan... : )

Serkiranya terdapat kegatalan di kawasan kawasan tertentu di bahagian tubuh badan kita, Pad Herba ni juga boleh digunakan untuk mengurangkan malah menghilangkan kegatalan tersebut....CUBALAH.... !!!

Diharap perkongsian kali ini, memberi manfaat kepada semua....Sedikit ilmu dan pengetahuan serta pengalaman yang saya ada, saya akan kongsikan bersama... : )

Kami adalah Stockis Mobile Pad Herba AVAIL, sebarang cadangan mahupun pesanan boleh Call/SMS/Email kami....

Wassalam...

Call/SMS 013 356 6177 @ 013 7386 788

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...