Nuffnang Ads

Monday 19 August 2013

PRIHATIN MESIR........

"Assalamualaikum dan Salam Prihatin...

Untuk menyumbang ke Prihatin Mesir, bolehlah masukkan ke Akaun Maybank 5621 0663 6662 atas nama Pertubuhan Lepasan Mahasiswa Mesir Malaysia (ILMAM).

Semua sumbangan akan disalurkan kepada mangsa kezaliman Mesir melalui beberapa pertubuhan kemanusiaan di sana. PRIHATIN MESIR tidak akan mengambil sebarang komisen dari sumbangan anda.

100% akan sampai ke kumpulan sasaran di Mesir. Terima Kasih..."

Assalamualaikum...

Saya panjangkan SMS yang saya terima , kerana sesungguhnya pasti Allah Taala akan tanya di Akhirat nanti tentang keprihatinan kita ke atas saudara seislam kita di sana...Di kala kita semua sibuk dengan Open House, saudara kita di sana dihidangkan dengan Peluru, Snipper, Meriam Tentera Mesir!

Dah lama sangat rasanya saya nak tulis tentang entry ni, cume ketiadaan masa menyebabkan saya terpaksa menangguhkannya...Alhamdulillah, sekurang-kurangnya ada sedikit usaha saya untuk saudara kita di Mesir yang sedang dizalimi oleh mereka yang tidak berperikemanusiaan....!

Di mana kita ketika saudara kita di Mesir dibunuh...?!! Adakah kita sibuk dan tengah seronok dengan Open House??

Cuba kita Muhasabah Diri, siapakah Rakyat Mesir di pandangan mata dan hati kita??? Tidakkah Allah & Rasul telah mengajar kita semua bahawa mereka yang mengucapkan Kalimah Syahadah adalah saudara seislam kita?

Kalau dah sebut sebagai saudara, adakah kita boleh terlepas dari pertanyaan Allah Taala di Akhirat kelak tentang keprihatinan kita terhadap mereka?.

Muhasabah Diri, memang kita tak boleh dan tak mampu lagi untuk ke sana, tetapi pasti ada yang boleh kita sumbangkan untuk mereka di sana sebab Allah yang berkehendakkan semua ini berlaku kerana mungkin sebagai hikmah untuk Allah Taala ingin melihat keperihatinan kita kepada saudara islam kita di sana mahupun di seluruh dunia....

Untuk sumbangan kewangan, Allah Taala tidak meminta nilai yang tertentu sebagai sumbangan kita kepada mereka, kerana Allah Taala tahu kemampuan hamba-hambaNya...Sumbanglah walaupun 10 Sen, 20 Sen, 50 Sen, RM 1, RM 10, RM 100, RM 1,000 atau berapa banyak sekalipun ikut kemampuan, kerana Allah Maha Mengetahui akan kemampuan kita dan Dia juga Maha Memiliki Segalanya serta Maha Kaya sekaya-kayaNya dan pasti Dia juga Yang Maha Layak untuk memberikan pertolongan ke atas setiap hamba-hambaNya....

Sumbanglah ikut kemampuan kita dan pohonlah supaya Allah Taala membalasnya dengan sebaik-baik mahupun sebesar-besar ganjaran, semoga usaha kita yang sekecil ini akan dapat sedikit sebanyak membantu Rakyat Mesir yang dizalimi dan moga-moga Allah Taala memberikan Perlindungan, Keselamatan, Kemenangan, Meninggikan Darjat mereka di Akhirat kelak serta mengumpulkan mereka semua (Pejuang Mesir) di kalangan Para Syuhada' dan Anbiya'...Allahumma Amin....In Shaa Allah...

KEWAJIPAN KE ATAS SAUDARA!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...