Nuffnang Ads

Tuesday 23 September 2014

Kutipan Sumbangan Qurban / Aqiqah & Sumbangan Pembinaan Masjid Di Kemboja....

Malam tadi Alhamdulillah telah selesai kutipan untuk sumbangan Qurban / Aqiqah & Pembinaan Masjid di Kemboja yang pernah saya war-war kan sebelum ini...

Alhamdulillah, di kalangan Pelanggan #HerbaMalays, Anda telah bersama saya menyumbang kepada tujuan ini...Terharu, walaupun tidak pernah bersua muka, hanya berjual beli di alam maya sahaja, Anda juga terpanggil untuk menyalurkan sumbangan untuk tujuan ini...Alhamdulillah, Izin Allah jua kerana jika tidak Allah jentikkan hati untuk tujuan ini, pasti kita takkan tergerak untuk menyumbang, kesemuanya adalah pilihan Allah SWT....

Untuk makluman, kutipan yang telah saya hantar bersama borang penyertaan & sumbangan kepada Guru saya iaitu Ust Abd Rahman adalah RM 5,300.00. Guru saya ini adalah individu yang dilantik oleh satu-satunya Gabenor beragama Islam di Kemboja untuk membantu mengumpul dana dari Malaysia bagi disumbangkan untuk pembinaan Masjid pertama negeri di Kg.Cham, Kemboja...

Usaha berterusan dilakukan sehingga hari ni bagi mengumpul dana tersebut, kos pembinaan Masjid tersebut adalah RM 1.2 Juta seperti yang saya pernah maklumkan sebelum ini, kini RM 700,000.00 +++ telah berjaya dikumpul, bermakna lagi RM 500,000.00 masih diperlukan...In Shaa ALLAH...

Walaupun tak seberapa sumbangan yang saya dapat kumpulkan, kurang-kurang ada sedikit usaha & keprihatinan di pihak saya, kerana Allah melihat kepada usaha seseorang HambaNya, kerana keputusan untuk jadi @ tidak sesuatu pekerjaan itu, terserah kepada Allah Taala...In Shaa Allah...

Daripada RM 5,300.00 tersebut, RM 2,000.00 disumbangkan untuk pembinaan Masjid daripada Pelanggan saya dari Ipoh, Perak, selebihnya adalah untuk tujuan Qurban & Aqiqah...

Jujurnya saya berbangga dengan keprihatinan keseluruh Pelanggan saya, mereka sangat sibuk mencari ruang untuk menyumbang, Subhanallah, doa saya supaya kita semua diberi ganjaran pahala yang berterusan yang seterusnya akan mendapat jemputan Allah Taala untuk menduduki Syurga yang tertinggi darjatnya & seterusnya dapat melihat Allah serta berada di kalangan Nabi & Rasul...Allahumma, Amin....In Shaa Allah...

In Shaa Allah, jika ada lagi peluang sebegini, pasti saya akan kongsikan kepada Anda lagi...In Shaa Allah...

Sebarang pertanyaan untuk sumbangan ini, sila Call / SMS / Whatsapps ke 013 356 6177...In Shaa Allah...

P/s : Apa erti hidup jika tiada manfaatnya, apa erti mati jika tidak bertemu dengan Allah & RasulNya, apa erti bekerja jika tiada tahu tujuannya. Pastinya tujuan kita sebagai HambaNya adalah Negeri Akhirat yang Kekal Abadi...In Shaa ALLAH....!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...